tag:blogger.com,1999:blog-6887620052409054934.post3785595886405704200..comments2023-10-25T21:48:33.241+13:00Comments on FIJI GLOBAL COMMUNITY VOICES.: The Duo thats Draining Fiji's Economy Should Just Clamp up & Give Fiji Back to The People!!fijian-kiwigalhttp://www.blogger.com/profile/00372973429176434704noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-6887620052409054934.post-82917319879580493072011-06-03T23:40:08.076+12:002011-06-03T23:40:08.076+12:00Som privatperson är det enkelt att komma igång med...Som privatperson är det enkelt att komma igång med sin hemsida. Ett billigt webbhotell räcker långt, och domännamn kostar oftast inte mer än någon hundralapp om året. Sedan finns det dessutom utmärkta verktyg som är gratis för att bygga sin hemsida med, till exempel WordPress. Dessa installeras ofta automatiskt via webbhotellets kontrollpanel på ens egna domän, utan att man behöver krångla med att upprätta databaser eller liknande. Skulle man dock ge sig på att manuellt installera WordPress (eller något annat CMS) så finns det oftast väldigt duktig och trevlig personal på webhotellet som gärna står till förfogande, och svarar på alla ens frågor. Men kom ihåg att det är inte alltid det ingår telefonsupport, även om det ofta går att köpa till som en tilläggstjänst för en mindre summa. Men e-post räcker oftast väldigt långt och är till och med ibland att föredra, eftersom man lättare kan bifoga felmeddelanden och stegvis förklaring kring hur man kan återskapa problemet - vilket gör det betydligt lättare för supportern att felsöka problemet. En fråga som kan vara viktig att ställa till supportrarna är vilken typ av driftsäkerhet som råder på webbhotell, i form av redundans och backup. Kontrollera att de har någon form av redundans samt att de i alla fall tar backup varje dag, och vilka återställningsmöjligheter du har som kund. Optimalt är ifall du själv kan återställa enskilda filer genom t.ex. Kontrollpanel.icmbrokers1http://www.icmbrokers.co.uk/noreply@blogger.com